Nie możemy jednak po prostu ślepo wybrać tych słów kluczowych. Zanim wybierzemy te, których używamy w naszym sklepie, musimy zrozumieć ilość wyszukiwań, trudność, a nawet intencje kupującego.

Ale teraz porozmawiajmy o innych sposobach, aby znaleźć więcej pomysłów na słowa kluczowe.

2. Znajdź słowa kluczowe poprzez badania konkurencji.

Jeśli masz konkurentów, którzy zajmują wyższą pozycję niż ty w wynikach wyszukiwania, możesz użyć ich witryny do kradzieży pomysłów na słowa kluczowe.

SPOILER ALERT

Następna sekcja pokazuje, jak to zrobić w mniej niż 5 minut za pomocą Ahrefs. Ale dla tych z Was, którzy nie chcą korzystać z narzędzia, Czytaj dalej!

Najpierw wpisz słowo kluczowe w Google…

... cho0se a competent…

... i skanować ich strony kategorii i produktów w poszukiwaniu potencjalnych słów kluczowych.

Nie używaj jednak ślepo tych samych słów kluczowych, co twój konkurent! Tylko dlatego, że przewyższają cię, nie oznacza to, że wybrali najlepsze słowa kluczowe — mogą po prostu mieć wyższy autorytet domeny (DA) niż ty.

DOBRZE WIEDZIEĆ

DA to ranga firmy SEO Moz dotycząca tego, jak autorytatywna jest strona internetowa, na podstawie jej profilu linku i innych czynników (tj. liczby linków zwrotnych wskazujących na witrynę z innej witryny).

Wskazówka Pro: to dobry czas, aby wspomnieć o bułce tartej, która jest zaawansowaną funkcją nawigacyjną, która pomaga Google skanować i indeksować witrynę.

Możesz sprawdzić, czy prawidłowo skonfigurowałeś bułkę tartą, wprowadzając swoją witrynę do Google. Jeśli widzisz "yoursite.com - > Kategoria - > Podkategoria", masz ustawioną bułkę tartą. Więcej na ten temat tutaj.

Na razie wystarczy nagrać słowa kluczowe w arkuszu i przejść dalej.

3. Użyj Ahrefs, aby pomóc Ci znaleźć możliwości słów kluczowych.

Ahrefs, narzędzie, o którym wspomniałem powyżej, jest wszechstronnym niesamowitym narzędziem SEO. Możesz go użyć do badania słów kluczowych, badań konkurencyjnych, budowania linków zwrotnych i wielu innych.

Przejdziemy do tego wszystkiego, ale na razie porozmawiajmy o tym, jak z niego korzystać, aby łatwo i szybko przeprowadzić badanie słów kluczowych ecommerce.

Po zarejestrowaniu konta (otrzymasz dwutygodniowy bezpłatny okres próbny) umieść swój adres URL w pasku wyszukiwania Eksploratora witryny. Przejrzę to za pomocą mojej strony, wędrownego kampera, jako przykład.

Kliknij kartę "Organic search" …

... przewiń w dół i kliknij "Zobacz pełny raport" w sekcji Top 5 organicznych słów kluczowych…

... i zobaczysz wszystkie słowa kluczowe dla Twojej witryny.

W moim przypadku 3578 słów kluczowych. Bardziej niż chcę przekopać jeden po drugim.

Na szczęście możesz filtrować wyniki, aby uzyskać dokładnie to, czego szukasz. W szczególności chcę znaleźć mój nisko wiszący owoc; słowa kluczowe, które oceniam na #5-10.

Są to nisko wiszące owoce, ponieważ jesteś już na pierwszej stronie, co oznacza, że powinno być dość łatwe do rangi wyższej dzięki właściwemu SEO na stronie, a może nawet budowaniu linków (więcej na ten temat w sekcjach SEO na stronie i budowanie linków).

Aby je znaleźć, Filtruj według pozycji-minimum 3 i max 10.

Możesz również posortować to według ruchu w porządku malejącym, klikając kolumnę ruchu. Jeśli chcesz, możesz również umieścić minimalny filtr ruchu, na przykład nie mniej niż 200 wyszukiwań miesięcznie. Nie mam ich tak dużo, więc nie zrobię tego.

Teraz wyeksportuj nisko wiszące słowa kluczowe owocowe do pliku CSV za pomocą przycisku" Eksportuj " w prawym górnym rogu i skopiuj i wklej je do nowej karty w arkuszu kalkulacyjnym. (Zakładkę tę nazywam "nisko wiszącym owocem".)

A teraz ukradnijmy słowa kluczowe naszej konkurencji.

Tym razem wpisz konkurenta w narzędzie site explorer i przejdź do tej samej organicznej strony słów kluczowych. Aby znaleźć samorodki złota, zastosuj te filtry:

Pozycja max 20

KD max 15

Objętość min 200

To pokaże Ci wszystkie słowa kluczowe o niskim poziomie trudności, odpowiednie dla Twojego konkurenta! Czy to nie wspaniałe?

Możesz usunąć minimum głośności, jeśli nie uzyskasz wystarczającej ilości wyników – niektóre nisze nie będą miały wysokiej głośności wyszukiwania. Po prostu robię to, aby utrzymać go do najwyższych potencjalnych słów kluczowych i utrzymać całkowitą liczbę w zarządzaniu.

W porządku, prawdopodobnie toniesz teraz w pomysłach na słowa kluczowe, ale mam jeszcze jeden dla ciebie: narzędzie luki w treści.

To sprytne narzędzie pokazuje wszystkie słowa kluczowe, dla których Twoi konkurenci są w rankingu, ale nie jesteś. wpisz trzy (lub więcej) konkurentów w trzech pierwszych polach, a Twoja witryna na dole.

Następnie naciśnij "Pokaż słowa kluczowe", aby wziąć prysznic w możliwościach! Po prostu zastosuj filtry, jak to zrobiliśmy powyżej, aby znaleźć naprawdę świetne, a następnie wyeksportuj i skopiuj i wklej do arkusza kalkulacyjnego.

Więc teraz, gdy jesteś po uszy w kluczowych pojęciach, skąd wiesz, które z nich faktycznie użyć?

4. Określ, czy wybierasz odpowiednie słowa kluczowe.

Jeśli nie użyłeś Ahrefs, nie będziesz mieć danych słów kluczowych dla wybranych fraz. Musisz określić trudność słów kluczowych, wielkość wyszukiwania i zamiar kupującego, aby wiedzieć, których słów kluczowych użyć.

Możesz znaleźć szorstki wolumen wyszukiwania i CPC (w celu ustalenia intencji kupującego) za pomocą Google Keyword Planner. Nie daje to jednak trudności ze słowem kluczowym (nie mylić z konkurencją — to tylko konkurencja dla płatnych reklam AdWords, a nie Ranking organiczny).

Poszukajmy prezentów dla jamnika…

"Sugerowana oferta" to CPC. Wysoki CPC wskazuje na wysoką intencję kupującego, jak rozmawialiśmy.

To, czego tutaj szukasz, to wysoki CPC w stosunku do innych CPC — w niektórych niszach $ 0.80 może być okazją. W innych (takich jak prezenty jamnika), $0.80 to dużo pieniędzy. Teoria względności jest kluczowa.

Zwróć uwagę na ilość i intencje kupującego w arkuszu dla wszystkich bardzo ważnych słów kluczowych.

Po prostu obserwuj go na "niskim", "średnim" lub "wysokim" W oparciu o jego CPC w odniesieniu do ogólnego CPC, który widzisz w większości słów kluczowych w swojej niszy.

Na przykład, będę ranking słów kluczowych z Google Planner obraz powyżej:

Oczywiście Ahrefs robi to za ciebie automatycznie( minus intencja kupującego), więc bardzo wolę tę trasę. Ale nie jest za darmo po okresie próbnym, więc jest to prawdziwa metoda bootstrap.

PRO TIP

Możesz również znaleźć świetne słowa kluczowe, szpiegując oferty AdWords swoich konkurentów. Wystarczy wykonać konkurencyjną analizę PPC i dodać je do arkusza!

Po zakończeniu posortuj wyniki na podstawie najlepszego połączenia ruchu, KD i intencji kupującego. Są to słowa kluczowe, które najbardziej chcesz priorytetowo potraktować.

Jeśli jednak naprawdę chcesz poważnie podchodzić do SEO i zmaksymalizować rozprzestrzenianie się słów kluczowych, powinieneś rozważyć utworzenie matrycy słów kluczowych.

Macierz słów kluczowych to w zasadzie sposób na przekopanie się przez wszystkie słowa kluczowe i uporządkowanie arkusza kalkulacyjnego, aby szybko określić najlepsze możliwe słowa kluczowe do użycia na każdej ze stron. Opiera się na KD, wolumenie wyszukiwania i intencji wyszukiwania (czego ludzie szukają, gdy dokonują konkretnego wyszukiwania).

Jeśli to jest coś, co Cię interesuje, możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj lub zatrudnić mnie, aby zrobić to za Ciebie.

Wystarczy o znalezieniu słów kluczowych dla Twojej witryny ecommerce ... porozmawiajmy o tym, jak z nich korzystać!

Architektura Witryny Ecommerce

Gdy już znasz odpowiednie słowa kluczowe do kierowania, nadszedł czas, aby wprowadzić te informacje w życie.

Zaczyna się to od architektury witryny.

Architektura witryny Ecommerce to sposób konfiguracji nawigacji, stron kategorii i stron produktów. Chodzi o to, aby uzyskać najlepsze, Najbardziej odpowiednie treści przed użytkownikami i zmniejszyć liczbę kliknięć, aby je znaleźć.

Istnieją dwie "złote zasady" do wielkiej struktury strony:

Uczyń go prostym i skalowalnym.

Żadna strona nie powinna wymagać więcej niż trzech kliknięć, aby dostać się do innej strony.

Użyj badania słów kluczowych, aby utworzyć bardzo odpowiednie adresy URL i podkatalogi stron.

Więcej na ten temat później-na razie porozmawiajmy o tym, czego nie robić.

Przykład złej architektury witryny dla witryny Ecommerce

Tak wygląda kiepska Architektura strony:

Łamie obie złote zasady. Wystarczy cztery kliknięcia, aby przejść do strony kategorii, a jeśli chcesz dodać stronę produktu lub kategorii, musisz ukryć ją głęboko w trzewiach witryny.

Nie tylko jest to słabe dla nawigacji, ale także szkodzi rankingom wyszukiwania. Oto dlaczego:

Zazwyczaj Strona główna jest najbardziej autorytatywną stroną w witrynie. Wewnętrzne linki z jednej strony na twojej stronie do drugiej przechodzą niektóre z tych "linków" lub "autorytetów" z jednej strony na drugą. Wcześniej był to PageRank, ale Google nie używa już tego terminu.

Wizualnie działa to tak:

Dzięki temu Strona główna może przekazać najwięcej uprawnień stronom kategorii, które następnie przekazują uprawnienia stronom produktów.

Widziane w inny sposób, to działa tak:

Aby dać ci analogię, pomyśl o strukturze witryny jako systemie nawadniania gospodarstwa, a autorytet witryny lub "sok link" jako woda w gospodarstwie. Twoje strony to rośliny.

Oczywiście, chcesz dać najwięcej wody roślinom o najwyższej produkcji — swojej głównej kategorii i stronach produktów.

Aby to zrobić, musisz wysłać im najwięcej linków wewnętrznych ze stron najwyższego autorytetu — czego ten zły przykład nie robi.

Jest to również dobry moment, aby wspomnieć o content marketingu. Świetne treści mogą służyć jako największe rośliny, otrzymując mnóstwo zewnętrznych linków zwrotnych z innych stron. Następnie możesz przekierować ten link z treści do stron produktów i kategorii. Darmowa woda! (Więcej na ten temat w dziale "eCommerce content marketing".)

Zobaczmy, jak to się robi.

PRO TIP

Jeśli Twoja witryna ma już mniej niż idealną strukturę, nie poruszaj się po stronach, dopóki nie skonsultujesz się z ekspertem SEO. Możemy pomóc skonsolidować strony, poprawić wewnętrzne linkowanie i przekierować Stare strony do nowych stron bez szkody dla SEO.

Przykład dobrej architektury witryny Ecommerce

Aby uzyskać jak najwięcej uprawnień do najlepszych stron, zacznij od struktury witryny. I pamiętaj o Złotych zasadach (proste i skalowalne, nie więcej niż 3 kliknięcia)!

(Pssst! Sklepy wykonane za pomocą BigCommerce robią to automatycznie.)

Dobra strona wyglądałaby tak:

Strona główna powinna zawierać łącze do wszystkich głównych stron kategorii, a potencjalnie nawet do niektórych najlepszych stron produktów.

Odpowiednia nawigacja i wewnętrzne linkowanie zapewnia, że strony te uzyskają największy autorytet ze strony głównej, a tym samym mają większą szansę na wysoką pozycję w wyszukiwaniu.

Aby dać Ci lepsze wyobrażenie o tym, spójrz na stronę główną, którą stworzyłem dla mojego klienta, Smoothe Store.

mQjKZA6qyCXFh8y7